Поради харків’янкам стосовно продуктивного спілкування

Можна знайти чимало літератури стосовно того, як стати гарним співрозмовником. Деякі правила старіють, а деякі залишаються актуальними і по сьогоднішній день. Детальніше про поради, котрі харків’янки можуть використати в повсякденному житті, розповість Харків’янка Інфо.

Хороший слухач

Це досить банально, але дієво, адже іноді ми просто забуваємо, що ведемо діалог. Розповідаючи про власні плани, свій досвід та епізоди життя, не забувайте про присутність другої сторони. В розмові важливо іноді промовчати, послухати. Є декілька методик, котрі допоможуть це зробити.

  1. Якщо в розмові ви чуєте інформацію, котру важко запам’ятати, можете робити помітки. Це збільшить продуктивність спілкування, співрозмовнику буде приємна така уважність з вашого боку.
  2. Не завжди потрібно демонструвати, що ви все знаєте, іноді доречніше про це «забути». Мова йде про ситуації, коли співрозмовник намагається закінчити думку іншої сторони. Не перебивайте, адже це покаже вас не в кращому світлі.
  3. Відповіді на питання повинні формуватися поступово, після того, як співрозмовник повністю озвучить питання. Подумайте над питанням, після чого відповідайте.

Не перебивайте співрозмовника

Якщо ви страждаєте від даної звички, потрібно працювати над тим, щоб її позбутися. Людина має закінчити свою думку. В іншому разі ви просто виставляєте себе не в кращому світлі, ставите під сумнів подальше ваше спілкування.

В тому випадку, якщо ви зацікавлені в подальшому продуктивному спілкуванні, варто забути про таку звичку, як перебивання в спілкуванні.

 Зоровий контакт

Важливо під час розмови тримати зоровий контакт. Якщо ви цього не робите, або постійно відводите очі, то створюєте негативне враження про себе. Таких людей характеризують, як «слизьких», хитрих, невпевнених в собі осіб.

Протилежною є ситуація, коли ви не відводите очі, створюєте своєрідний пресинг. Реакція на подібні дії також не буде надто доброю, адже вас просто почнуть боятися, чи замикатися при спілкуванні.

В будь-якій справі, навіть у простому спілкуванні, варто притримуватися «золотої середини». Ідеальним правилом буде 80% часу підтримуєте зоровий контакт, а інші 20% дивитесь на іншу людину, чи у вільний простір.

Гумор – ваш друг

Позитивне емоційне забарвлення також має величезне значення. Адже допомагає краще запам’ятати вас, сприймати. Якщо ви маєте хороше почуття гумору, не бійтеся демонструвати його. Вас запам’ятають в хорошому світлі, враження буде позитивним, як і настрій. Адже жарти, приємна атмосфера допомагають в створенні неформальної обстановки.

Розширення власного кругозору

Ви не можете знати все та розбиратися у всьому. Підтримуйте розмову на ті теми, де ви фахівець, але не бійтеся послухати, запитати та розширити свої пізнання в абсолютно нових для вас сферах.

Простим способом того, як можна стати цікавою особою, є читання газет, сайтів, книг. Таким чином, ви будете розширювати рівень своєї ерудиції.

Емоції співрозмовника

В продуктивному спілкуванні це також грає не останню роль. Слідкуйте за жестами людини, за тим, як співрозмовник веде себе. Можливо, в цьому випадку доречною буде поведінка психолога-початківця. Навчіться аналізувати дрібниці для того, щоб побудувати свою лінію поведінки. В тому випадку, якщо ви бачите, що співрозмовнику некомфортно, чи він хвилюється, варто невимушено запитати його про ситуацію. Можливо, ви зможете чимось допомогти.

Нав’язування власних цінностей

Це негативна риса характеру, від якої варто позбутися. Кожний співрозмовник радо розповість про свої цінності. Вам в контексті продуктивного спілкування, необхідно показати небайдужість. Якщо у вас інша точку зору, важливо показати, розповісти в невимушеному тоні, свою позицію. В цілому, така поведінка допоможе заручитися підтримкою.

Не порушуйте особисті межі

Є допустима межа в спілкуванні, тому не варто порушувати особисті межі співрозмовника. Мова йде про недоречні запитання, щось надто особисте, тощо.

До цього пункту потрібно віднести ще одну негативну рису. Якщо у вас не питають поради, не варто її давати. Якщо людина висказується, то співрозмовнику просто необхідно поділитися. Якщо ж ви будете давати непрошені поради, то постанете в негативному світлі перед іншою особою. Повірте, це відбиває бажання для подальшого спілкування.

Характеристика хорошого співрозмовника

Тренери по ораторському мистецтву переконують, що в першу чергу важливим є відношення до людей в загальному та до свого співрозмовника.

Хорошим можна назвати того співрозмовника, котрому життя цікаве у всіх його проявах. Тобто така людина легко знаходить контакт з іншими, може підтримати розмову. Якщо ж ви не відноситесь до тієї категорії людей, котрі мають живий інтерес до життя, тоді варто освоювати потроху техніки та правила на практиці.

В загальному, всі правила зводяться до одного: важливо показати співрозмовнику власну зацікавленість. Таким чином, народжується інтерес та хороше відношення до себе.

Фестиваль соціальних ініціатив в Харкові

У жителів Харкова є можливість відвідати фестиваль соціальних ініціатив, котрий проходить кожного року в нашому місті. На ньому проходять цікаві конференції, майстер-класи та концерти. Різні соціальні ініціативи та інновації в різних направленнях зібрані на даній платформі. Серед них є теми, присвячені продуктивному спілкуванню. Тому всі бажаючі зможуть приєднатися, ввібрати в себе досвід інших, побачити яскраві презентації українських та іноземних активістів.

Варто відмітити, що для кожної ситуації підійде те, чи інше правило. Для побачення, чи ділової зустрічі поведінка буде іншою. Використання вище перечисленних порад на практиці, за спостереженнями психологів, допоможуть досягти успіху та поваги.

Вміння правильно вести діалог та спілкуватися в сучасному світі є важливим навиком. Це ключ до багатьох дверей, «чарівна паличка» для виконання ваших бажань. Важливо працювати над тим, щоб покращити дане вміння, використовувати на практиці правила успішного діалогу та продуктивного спілкування.