Розвиток реклами: реклама у газетах

Газети мали великий спросю Наприклад, у Харкові функціонувало більше 20 видань. Подробицями поділиться Kharkovchanka.

На час 19 століття у Харкові було безліч газетних видань, адже кожна губернія мала власну газету, кожне місто, а також, було багато приватних та різноманітно-культурно-просвітницьких видавництв. 

Журнали та газети були такі :

  • – політичні  
  • – мода 
  • – кулінарія 
  • – технічні
  • – літературні 
  • – просвітницькі
  • – освітянські 
  • – аграрні 
  • – сатиричні 
  • – та багато інших.

В газетах та журналах описували події тогочасного суспільства, усі новини, навіть газети того часу містили передбачення погоди та фотографії з місць подій (перевершення царського потягу під Борками у Харківській губернії 17 жовтня 1888, похорони Олександра Третього, весілля Миколи Другого та інші видатні для життя імперії події). 

У найбільш видатних видавництвах місце реклами було значимим, адже чим впливовіше подія – тим більше людей куплять газету та побачать рекламу. Реклама була на кожній шпальті газет та журналів, розповідаючи та змальовуючи послуги, товари, спектаклі та вистави.

Протягом усієї другої половини 19-го століття збільшується кількість видань, особливо бульварних. Преса все більше уваги приділяє комерційної інформації. Наростає видавнича міць: з’являється телеграф, новітні друкарські машини, зростає виробництво паперу. Реклама в пресі суттєво пожвавлюється. Збільшується кількість оголошень. Ціни на них підвищуються. Газети починають випускати рекламні додатки. Піднімається якісний рівень послуг. Вибудовується нормальна інфраструктура ринку: видання – рекламне агентство – рекламодавець.

Зазвичай, реклама була на вигляд як прямокутник, у якому була замальовка вивіски чи картинка з описом товару або події. Події займали значне місце у рекламі : балети та опери, вистави та іноземні постанови, усе рекламувалось. Наприкінці першої половини 19 століття майже всі сторінки газет містили по 4-8 рекламних оголошень. Це свідчило не лише про розвиток різноманітних галузей та рекламної справи але й про те, що реклама на сторінках печатних видавництв дійсно працювала. Адже де є результат – там є попит.