Розвиток реклами: плакати

У 1894-1917 роках значне місце у рекламі зайняли плакати. Вони були трьох типів : видовищні (афіші балів та свят), комерційні (торгові плакати) та соціально-патріотичні  (військові та благодійні). Детальніше розповість Kharkovchanka.

Видовищні плакати містили у собі інформацію про бали та вистави, вони являлись афішами до великих свят та веселощів, містили у собі інформацію про місце та час тієї чи іншої події (балет, вистава, опера, концерт, бал і т.д.), та картинку – ілюстрацію до цього. Зазвичай, вони містилися на спеціальних місцях для афіш – вуличні  колони у повний ріст, де з двох або чотирьох сторін розміщувались афіші. Рекламні плакати і афіші – одне з найперших напрямів розвитку плакатного мистецтва. Театральні афіші – ось найперші ластівки такого популярного і дієвого напряму графіки. З появою літографічної техніки друкування з’явилася можливість масового видання художніх творів у вигляді театральних афіш. З’явився плакат, який відразу ж придбав рекламний характер – послуги, товари, дії. Це трохи пізніше в плакаті зазвучали політичні і пропагандистські теми, а до того – тільки заклики до торгового дії і похвала товарам і послугам, званим рекламою.

Торгівельні плакати , натомість, зазнали височайшого рівня майстерності та краси. Вони були надзвичайно дійовими у якості реклами, та стали однією з яскравих окрас візуальних форм реклами кінця 19 століття.

Предметність і натуралізм – ось основні риси плакатів торгово-промислового напрямку в дореволюційній Росії. Рекламісти того часу щиро вважали, що чим наочніше буде картинка пропонованих послуг і товарів, тим більший інтерес вони можуть викликати в цільової аудиторії покупців.

З цієї причини рекламні вивіски останній третині 19-го століття містять в собі зображення або пропонованого товару, або ж людини, знову-таки, з цим самим товаром. При цьому товарна категорія прямо впливала на вибір статі і вік персонажа, який бере участь в рекламі. Згідно негласним правилом тих років, діти з’являлися у всіх проектах, де просувалися кондитерські вироби. Чоловіки з’являлись на плакатах із рекламою табаку та спиртних напоїв, а жінки – тканині та ремісничих виробах.